۱۵۳۵ پروژه بلاتکلیف در استان مرکزی

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان بالغ بر ۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پل سنجان اراک تخصیص یافت و ابلاغ شد بر این اساس قول تکمیل این پروژه را تا شهریور ۱۴۰۰ می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر پیمانکار تلاش کند امکان تسریع در تکمیل آن وجود دارد، افزود: با همه مشکلات و تنگناهای اعتباری و مالی قول مساعد داده شده است چنانچه پیمانکار همه بخش‌های پروژه را همزمان پیش ببرد، امکان بهره برداری پل در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

وی در مورد پروژه‌های در دست احداث گفت: ۳۰۲ پروژه معادل ۱۶ درصد پروژه‌ها خاتمه یافته است و یکهزار ۵۳۵ پروژه در دست اجرا است که به دلیل تنگناهای مالی و اعتباری بلاتکلیف مانده است.

استاندار مرکزی، ادامه داد: پروژه‌های روستایی استان ۳۹ درصد و پروژه‌های شهری ۴۱ درصد بوده است و از نظر تعداد و اعتبار تخصیص، دستگاه‌های راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان، راهداری و نوسازی مدارس در این رابطه بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

به گفته آقازاده، ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی نیز هزینه شده است که این جذب خوبی به شمار می‌رود. البته برای سال جاری لازم است که ملاک کار و دریافت اعتبارات ۲۹ اسفند ماه ۹۹ در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی، تصریح کرد: در دهه فجر امسال شورای اداری را در ۱۲ بهمن در خمین نخواهیم داشت و در گلباران بیت امام نمی‌توانیم میزبان مردم و مدعوین باشیم و مراسم به صورت مختصر برگزار خواهد شد. برای دیدار خانواده‌های شهدا نیز هنوز برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

برچسب ها:

اقتصاد

219
0 0