اقتصاد دریامحور با توجه به توان داخلی محقق می‌شود

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت و تأمین ۱۰ فروند شناور راهنمابر که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مشاور رئیس جمهور، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی و رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: توسعه نیروی انسانی توانمند در عرصه دریا و قلمرو کسب و کارهای دریایی و بندری نیازمند ظرفیت سازی است که این امر جزو سیاست‌ها و اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران است و تحقق این امر، می‌تواند صدها دسته شغلی را برای جوانان توانمند کشور ایجاد کرده یا توسعه دهد.

وی اعتماد به توانمندی‌های داخلی را جزو شریان‌های حیاتی برای گسترش حمل و نقل دریایی دانست و گفت: در این فرایند می‌توانیم سهم خود را از دریاهای جهان برای شکوفایی و توسعه اقتصادی کشورمان تحصیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: نمی‌توانیم متأثر از تحریم‌ها و به بهانه وجود تحریم علیه کشورمان، از توجه به ظرفیت‌های داخلی کشورمان غافل شویم.

وی از توجه دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش در مورد توجه به ظرفیت‌های داخلی تشکر کرد و گفت: این دو شرکت خوشبختانه به ظرفیت‌های داخلی توجه کردند و باید مصمم‌تر از قبل از توان داخلی برای ساخت و تعمیر و اورهال شناورهای خود بهره‌مند شوند.

اسلامی همچنین افزود: با یکپارچگی، وحدت و همبستگی و کار شبانه روزی است که می‌توانیم صنعت کشور را توسعه دهیم و مشاغل دانش بنیان و پیشرفته در حوزه دریایی را توسعه بخشیم که این مشاغل می‌تواند برای حل مشکل اشتغال کشور به کمک بیاید.

وی همچنین گسترش سهم کشورمان در بازارهای جهانی را یکی از ثمرات توجه به ظرفیت‌های داخلی دانست و تاکید کرد: بخش علمی و دانشگاهی کشورمان نیز می‌تواند در این امر کمک شایان توجهی به اقتصاد و صنعت حمل و نقل کشورمان کند و از این رو امروز با یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور برای تأسیس دانشکده‌ای مرتبط با علوم و فنون دریایی به توافق رسیدیم و امیدواریم بزودی صنعت دریایی کشور از نتایج این همکاری بهره‌مند شود.

برچسب ها:

اقتصاد

215
0 0