درخواست امهال مالیات بر ارزش افزوده اصناف منتظر مصوبه ستاد کرونا

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: طرح گام دوم فاصله گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی برخی واحدهای صنفی از ۳۰ فروردین آغاز می‌شود اما پاساژها نباید از ۳۰ فروردین فعالیت داشته باشند. ویروس اگر کنترل شد؛ پاساژها هم بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: همه واحدهای صنفی فکر می‌کنند ما مسئولین اصناف این تصمیمات را گرفته ایم، اما ستاد مقابله با کرونا این تصمیمات را گرفته است و ما موظف به اجرا هستیم.

اجناس فروخته شده نباید پس گرفته شود

نوده فراهانی گفت: اصناف مشروط بازگشایی می‌شوند و رعایت دو متر فاصله، استفاده از ماسک و دستکش حتماً باید لحاظ شود و کالا نباید پس گرفته شود، واحدهای صنفی حتماً باید ضد عفونی شوند، خود مشتری‌ها باید کارت بکشند و از همه مهمتر صنوف باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.‌

وی با اشاره به پرداخت مالیات اصناف گفت: واحدهای صنفی تعطیل هستند و توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند و در این مورد درخواست زمان کردیم، اما تا امروز جوابی نگرفته ایم. ما توقع داریم زمان کافی در اختیار اصناف داده شود. ما توقع نداریم مالیات بخشیده شود؛ اما اصناف زمان می‌خواهند.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره بیمه هم گفت: اگر قرار است برای اصناف کاری انجام شود، این اتفاق باید هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد، چون هر چه زمان بگذرد دردی را دوا نخواهد کرد اگر قرار است سازمان تأمین اجتماعی اقدامی انجام دهد الان موقع آن است، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

نوده فراهانی گفت: اصناف آسیب دیده نیازمند حمایت هستند و دولت باید وام کم بهره در اختیار اصناف قرار دهند.

سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۳۱ اردیبهشت است

محمود علیزاده، معاون سازمان امورمالیاتی کشور نیز در ارتباط تلفنی گفت: سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۳۱ اردیبهشت است. اصناف موظف هستند تا ۳۱ فروردین اظهارنامه خود را اعلام کنند اما پرداخت اردیبهشت است. این تصمیم در حال اجراست.

وی ادامه داد: ما مکلف به اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. در بندی از پیشنهاد ما درخواست امهال شده است. اما آنچه امکان داشته انجام شده و جایی کم گذاشته نشده است اگر پیشنهادی هم هست باید مطابق قانون باشد، اما اگر در ستاد کرونا مصوب شود؛ امکان اجرایی دارد.

برچسب ها:

اقتصاد

127
0 0