۴۸۰ سوادآموز در شهر و روستاهای بروجرد تحت آموزش هستند

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهرافزون امروز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی که در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره) بوده که تاکنون نقش اساسی در گسترش سطح سواد جامعه داشته است.

وی افزود: توسعه و رشد سواد و دانش باعث شکوفایی جامعه می‌شود و امنیت، سلامت و سواد مؤثرترین و بارزترین محورهای نیازهای پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: ما به همکاری شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی نیاز داریم تا بتوانیم زمینه آموزش را برای افراد بی سواد و کم سواد فراهم کنیم.

مهرافزون تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بی‌سوادان و کم سوادان نیست بلکه همکاری تمام دستگاه‌ها اجرایی به ویژه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی لازم و ضروری است.

وی افزود: هدف عمده شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان شایسته است تعامل و همکاری لازم را با نهضت داشته باشند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با بیان اینکه بکارگیری همه ظرفیت‌ها در شناسایی بی سوادان و کم سوادان ضروری است، تاکید کرد: همفکری، همیاری، شناسایی، جذب، ایجاد انگیزه و ترغیب بی سوادان و کم سوادان جامعه ۱۰ تا ۴۹ سال از عمده ترین اولویت‌ها و وظایف شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی است.

به گفته مهرافزون، هم اکنون ۴۸۰ سواد آموز شامل ۸۴ سواد آموز مرد و ۳۹۶ سواد آموز زن در بروجرد در حال آموزش هستند که این تعداد سواد آموز در ۶۹ آموزشگاه در غالب ۳۶ مدرسه، ۲۳ حسینیه، ۸ مسجد و یک ندامتگاه مستقر هستند.

وی یادآور شد: همچنین از تعداد ۲۴۲ سوادآموز در روستاها، ۲۲۹ سوادآموز در شهر و ۹ سواد آموز در ندامتگاه بروجرد آموزش می‌بینند.

برچسب ها:

اقتصاد

131
0 0