شهرداری‌ها موظف به استانداردسازی وسایل بازی پارک‌ها هستند

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه قنبریان امروز سه شنبه در نشست با رابطین شهرداری‌ها بر استاندارد سازی وسایل بازی قبل از بهره برداری، و نظارت و پیگیری جدی رابطین، تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها و زمین‌های بازی هستند.

وی افزود: کودکان که سرمایه‌های زندگی هستند، بیشترین استفاده را از وسایل بازی دارند، بنابراین وجود وسایل بازی غیر استاندارد، برای آنها خطرآفرین است.

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: علاوه بر وسایل بازی، محوطه پارک‌ها به کف‌سازی و ایمن‌سازی نیاز دارند تا در هنگام حوادث احتمالی، کم‌ترین آسیب به کودکان وارد شود.

قنبریان ادامه داد: طبق مصوبات شورای عالی استاندارد، فعالیت وسایل تفریحی اعم از وسایل شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و … بدون تائیدیه سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است و لازم است قبل از بهره برداری، استانداردسازی وسایل بازی انجام شود و مراحل مختلف ساخت، نصب و بهره برداری از وسایل بازی باید تحت نظارت و با تأیید بازرسان سازمان ملی استاندارد ایران انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست آخرین وضعیت استاندارد وسایل بازی موجود در سطح استان ارائه شد و در ادامه کارشناس اداره کل استاندارد به آموزش سامانه نظارت بر وسایل تفریحی پرداخت.

برچسب ها:

اقتصاد

150
0 0