آسیب جدی به ۱۶۶۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد حسن متولی زاده، با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های برق در مناطق مختلف جغرافیایی سبب آسیب پذیری آن‌ها در برابر بلایای طبیعی شده است، گفت: بیش از ۷۲۰ دستگاه ترانسفورماتور و پست توزیع نیز دچار آسیب جدی و خسارت کلی شده و در برخی مناطق به طور کامل از بین رفته است.

وی با اشاره به آمادگی تیم‌های امدادی صنعت برق پیش از وقوع سیلاب گفت: در استان‌هایی که بیشترین احتمال وقوع سیل وجود داشت ۸۴۰ گروه اجرایی با امکانات کافی آماده خدمات رسانی بودند که همین موضوع سبب رفع ۹۵ درصد قطعی‌های برق در ساعات اولیه شده است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت توانیر برای بازسازی شبکه‌های آسیب دیده در استان‌های سیل زده اختصاص یافته است ادامه داد: بیش از ۲۳۵۰ روستا متأثر از سیل شدند و شبکه‌های برق آن‌ها آسیب دیده که تا این لحظه ۲۲۷۰ روستا برق دار شدند و شرایط آن‌ها پایدار است.

این مقام مسؤول با اشاره به بی برق ماندن ۹۰ روستا در استان لرستان اظهار داشت: نبود امکان دسترسی و وجود یک رودخانه خروشان در مسیر این روستاها، تاکنون مانع از برق رسانی به آن‌ها شده است که هم اکنون نیروهای امدادی با احداث چند کیلومتر خط در حال برق رسانی به این روستاها هستند و تا دو روز آینده برق آن‌ها نیز وصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعلاً در استان خوزستان با خطر جدی مواجه نیستیم گفت: هم اکنون برخی از دکل‌های ما در معرض خطر است و یا آسیب دیدند، ولی هنوز مشکلات برق در استان خوزستان شدت نگرفته است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه برق سازه‌ها و ساختمان‌های احداث شده در حریم رودخانه‌ها با ارائه مجوز اتصال یافته است گفت: ساختمان‌ها و سازه‌هایی که از شهرداری‌ها و یا دهداری‌ها، مجوز ساخت و ساز داشتند از توانیر برق گرفتند و در برخی موارد هم ساختمان‌ها برق غیر مجاز استفاده کرده اند. در شهرستان پل دختر و معمولان مشکلی وجود ندارد و در بخش‌هایی از شهر پل دختر که سیلاب تخلیه شود با هماهنگی مسئولان برق وصل خواهد شد.

برچسب ها:

اقتصاد

175
0 0