پرداخت غرامت کشاورزان سیل زده آغاز شد

به نقل از سایت اقتصاد :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدابراهیم حسن نژاد با بیان اینکه به بهره برداران بخش کشاورزی که محصولات شأن را بیمه کرده بوده اند خسارت پرداخت می‌شود، گفت: طبق قولی که داده بودیم روز گذشته اولین فقره پرداخت از مرحله اول به کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: بیش از ۷۱ هزار مورد غرامت خسارت دیدگان در ۱۶ استان کشور تاکنون توسط کارشناسان، ارزیابی شده است و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان خسارت مابقی اراضی و واحدهای تولیدی را نیز ارزیابی کنیم.

حسن نژاد تاکید کرد: میزان خسارات پرداختی به سیل زدگان مطابق با تعهدات بیمه نامه‌هایی که از ما خریداری کرده اند محاسبه و پرداخت می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه حجم خسارات بالا است گفت: تا امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از خسارت جمع بندی شده است و این ارزیابی همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، همچنین به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان، در سیل اخیر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از بین رفته است و ۳۲۰ هزار هکتار در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده اند.

مختار مهاجر افزود: ۷۷ هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش بیمه است و با حضور قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت غرامتهای آنان آغاز شده است.

وی افزود: برای مزارعی که بیمه نشده اند نیز مطابق مصوبه هیئت دولت و متناسب با خسارات وارده تا سقف دو میلیون تومان به ازای هر هکتار، غرامت پرداخت می‌شود که این پرداخت از هفته آینده آغاز خواهد شد.

برچسب ها:

اقتصاد

206
0 0